Štítek Reklama
16. 9.2016

7 fitness mýtů, kterým musíte přestat věřit

  • Článek
Více článků jako tento
Motiv detailu novinky

Autor fotografie: Shutterstock.com

Ve fitness centru kolem sebe můžete slyšet spoustu informací a rad od lidí, kteří tomu ani nemusí úplně rozumět, a pokud se něčím začnete řídit, může to být obrovská chyba. Ať už jde o tip od někoho v posilovně nebo tip od náhodného trenéra, může vás to odvést od dosažení vašich fitness cílů. Pojďme se podívat na to, co je jen fitness mýtus.

  1. Mýtus: Silový trénink dělá z žen objemná monstra.

„Tohle je ta největší kravina, kterou jsem slyšel,“ říká nutriční specialista a kondiční trenér Adam Rosante. Mnoho žen se domnívá, že když budou zvedat těžké váhy, budou vypadat třeba jako Hulk, ale to je omyl. Díky zvedání závaží se dostane vaše tělo do formy. Jasně, že se vám budou budovat svaly, ale ne nijak obrovské, když to nebudete přehánět. Kulturista tráví denně hodiny v posilovně a zvedá váhy, o kterých se vám může jen zdát, takže se nebojte.

  1. Mýtus: Když budu jíst tuk, bude se mi ukládat.

Tuk se vám neukládá proto, že ho jíte. Kalorie, které sníte a tělo je nestihne spotřebovat, se promění na tělesný tuk. Je to však mnohem složitější, protože každá potravina má různě účinky na naše tělo. Dieta, která obsahuje zdravé tuky z potravin, jako jsou ryby, rostlinné oleje a avokádo, může pomoci spalovat tělesný tuk.

  1. Mýtus: Pondělí je nejlepší den, kdy začít s novou rutinou.

Možná si myslíte, že pondělí je vhodným dnem pro zdravý start, zvláště po tom, když o víkendu sníte pizzu a dáte si nějaký ten alkohol. Nicméně když to budete odsouvat dál a dál, tak se do toho nikdy nepustíte. Začněte hned!

  1. Mýtus: Cviky na ABS vám zaručí sixpack.

Můžete cvičit cokoli, ale pokud máte mnoho tělesného tuku, tak se vaše buchty stejně neukážou. Nejdříve se musíte zbavit toho tuku, a to díky intenzivním tréninkům a také změnou jídelníčku.

  1. Mýtus: Čím větší bolest po tréninku ucítíte, tím lépe.

No, tak kdo tohle vymyslel - to je taková blbost... Jasně, že vás může tělo bolet, ale nemělo by se to stát pravidlem. Můžete zažít dokonalý trénink i bez pocitu bolesti. „Každé tělo je jiné a na každý cvik reaguje jinak. Může vás tělo bolet, ale ne pokaždé. Bolest není ukazatelem efektivity,“ dodává Adam.

  1. Mýtus: Tělesný tuk se promění ve svaly.

Tuk a sval jsou dvě naprosto odlišné věci. Svaly jsou tkáně podél kostí a kloubů, zatímco tuk je v celém těle. Nemůžete je spojovat. Nejlepším řešením je snížení obsahu tělesného tuku v těle a poté budovat svalovou hmotu pomocí silového tréninku.

  1. Mýtus: Cvičení je nejlepším způsobem, jak zhubnout.

Studie ukazuje, že nejlepším způsobem jak zhubnout, je změna jídelníčku, protože díky cvičení se nemusí hned všechno změnit. Důležitá je sestava jídel a k tomu skvěle sestavený tréninkový plán.

7 mužů, kteří nám na Olympiádě ukázali svá sexy záda

4 šťavnaté recepty, které si pohrály s alkoholem

Mohlo by tě také zajímat

  • Článek
YouRadio

Začni poslouchat, co tě baví

iStyle
Štítek Reklama