Štítek Reklama
18. 10.2012

Cocotte Minute: Koncert v džínách? To už nám nestačí

  • Článek
Více článků jako tento
Motiv detailu novinky

Cocotte Minute - Autor fotografie: Foto promo kapely

Hosty letošního osmého ročníku netradičního festivalu Akropolis Multimediale (19. - 20. 10. 2012) budou kapely Cocotte Minute a The Prostitutes. Letošní akce je věnovaná populárnímu videomappingu, který je vlastní i prvně jmenovaným. „Páteční večer bude vyvrcholením našeho letošního turné, na kterém jsme představili novou segmentovou projekci," vzkazuje kapela před koncertem fanouškům. Těšit se tak můžete na barevný zážitek.

Jak byste fanouškům, kteří neviděli letošní koncerty Cocotte Minute, segmentovou projekci popsali?
Czendal (kytara)
: Použijeme projektory, které budou promítat přesně naprogramovanou grafiku, motivy a obrazy na segmenty, jež budou součástí stage. Není to klasická projekční plocha, tvoří ji sada malých obdélníkových součástek, což vytváří plasticitu a prostor. Je to hodně barevné a proměnlivé.

Myslíte si, že projekce či jiné vizuální efekty jsou dneska pro klubové koncerty nutností? Že fanouškům přestává stačit čistá hudba, případně speciální kostýmy?
Nemyslím, že je to nutnost, řada lidí projekce ani nedocení. Úplně jim stačí parta, která hraje na pódiu písničky. My ale chceme, aby lidi odcházeli z našich koncertů obohacení o hudební i vizuální zážitek. Podle mě koncert není o tom, že v jedněch džínách vymyslíš ve zkušebně pecku, v těch samých ji zahraješ na koncertě, dáš si pivo a jdeš domů. Proto se souběžně s tvorbou nových písniček zamýšlíme i nad celkovou pódiovou prezentací.

Která česká kapela má nejlépe zmáknutou pódiovou prezentaci?
Nevím, moc jsem toho v poslední době neviděl. Ale třeba Tata Bojs se podle mě snaží makat na vizuálu.

Klip k písničce Holka mojí holky jste natáčeli mobilem, a ještě k tomu na jeden záběr. Proč jste se rozhodli právě pro tento způsob?
Máme deset videoklipů a práci na tom posledním jsme chtěli pojmout zase trochu jinak. Tahle forma nám přišla ideální. Konec konců je doba chytrých telefonů, nebo jak se to říká (směje se). Ne, vážně, myslím, že námět klipu si o tento způsob práce tak nějak řekl, jde o autenticitu, akčnost, přirozenost. Klip je trochu kontroverzní, ale rozhodně ne tak, aby ho musel YouTube zatípnout (podívejte se), což se přesně stalo. Vrací se nám cenzura.  

Mohlo by tě také zajímat

  • Článek
YouRadio

Začni poslouchat, co tě baví

iStyle
Štítek Reklama