Štítek Reklama
20. 7.2009

Connfesions Tour aneb Co se psalo o Madonně, když tu byla poprvé

  • Článek
Více článků jako tento

Drahé lístky, absence původně plánovaného předskokana Paula Oakenfolda, Madonnino hodinové zpoždění a kontroverzní scéna, kdy se zpěvačka nechala připoutat k svítícímu kříži – to jsou nejčastější postřehy z Madonniny předchozí koncertní „zastávky“ v Praze před třemi lety.

Madonna„Stejně jako jinde na světě svedli čeští fanoušci o lístky lítý boj. Ačkoliv průměrná cena dosahuje čtyř tisíc korun, což z koncertu činí jeden z nejdražších v české historii, první várka vstupenek zmizela za několik hodin“, popisuje Jan Pomuk ŠtěpánekAktualně.cz situaci, která provázela shánění vstupenek na Madonnin koncert před třemi lety v Praze. Od doby Sametové revoluce se v Praze vystřídalo mnoho ikon světového showbyznysu, ovšem jen málokterý koncert byl tak ostře sledován.

Obří, největší, naddimenzované
Koncertní turné Confessions Tour tehdy Madonna pojala v duchu názvu své tehdy aktuální desky Confession on a Dancefloor. Objevily se kabalistické symboly, zazněla kritika církve, ale také odsudek politiky USA a výkřik typu „George Bush is dick“ (George Bush je č….)  nebo  „We only want peace“ (Chceme mír).

Je to kýč?
Zdali-se jednalo o patetický kýč, provokaci nebo duchovní sdělení, těžko říct. Co však lze říci jednoznačně, je fakt, že Madonnino vystoupení šlapalo jako perfektně promazaný a synchronizovaný stroj. Efektní show a propracovaná choreografie je prostě Madonnin „trademark“ a v záři všech těchto okolností jí divák odpustí i trochu toho patosu.„Madonna i její rozsáhlý ansámbl tančících artistů jel už od první chvíle naplno. Každý pohyb, každá krok samotné Madonny i doprovodných tanečníků byl vypilován do naprosté dokonalosti, kterou jen umocňovala výborné nastříhaná filmová projekce“, psal Jaromír Koc na serveru Mattoni Music Zone.
Petr Vizina si v Lidových novinách všímá mimo jiné kontrastu mezi efektní propagací desky a deskou samotnou, která zase tak závratně kvalitní není. „Vše, co se týká Madonnina současného turné, je obří, největší, naddimenzované - i hmotnost koncertní výbavy bývá přirovnávána k váze křižníku. Není přitom bez zajímavosti, že propagované album Confessions On a Dancefloor není, ani viděno brýlemi nejnadšenějších „madonniaků“, nijak zvlášť úspěšné (…) Vysvětlení je jednoduché - Madonna je pro své fanoušky idolem, prodává především svůj obraz, který déle než čtvrtstoletí vytváří v myslích svých posluchačů a diváků.“

Madonna a La Isla Bonita na minulém tour

Turné, které vydělalo 195 milionu dolarů
Na koncertě zazněly nové písně z alba Confession On a Dancefloor (Future Lovers nebo Jump), stejně jako staré hity z 80. lety (La Isla Bonita či Like a Virgin), které zpěvačka ozvláštnila moderním zvukem. O největší rozruch – a následný odsudek církve – se Madonna postarala při interpretaci své písně Live To Tell, kdy se nechala „ukřižovat“ na velikém křišťálovém kříži a zpívala o osudech afrických dětí. 
Kostýmy pro turné Confessions Tour, které vydělalo 194,7 miliónů dolarů, navrhl Jean-Paul Gaultier. Po skončení šňůry se Madonna nechala slyšet, že Confessions Tour bylo jejím nejoblíbenějším. Uvidíme, co zpěvačka řekne letos, až odjede Sticky and Sweet Tour k poslední desce Hard Candy.

Mohlo by tě také zajímat

  • Článek
YouRadio

Začni poslouchat, co tě baví

iStyle
Štítek Reklama