„Scorsese mě tehdy oslovil s filmem, který měl nízký rozpočet. Jeho scénář byl prodchnut snahou prozkoumat Ježíšovy lidské stránky – a tak jsem k tomu přistupoval. Chtěl, aby výsledek nebyl nábožensky dogmatický,“ řekl Dafoe.

Snímek vzbudil mnoho kontroverzí, ale podle jeho slov mu ovlivnil kariéru a řada producentů si ho s touto rolí spojuje. Hodně prý Dafoemu dalo divadlo.

Dlouho byl členem avantgardní scény, velice skromné, a až mnohem později začal být obsazován do filmových rolí. Pochválil amerického divadelníka Roberta Wilsona, s nímž pracoval na dvou projektech, i režiséra Larse von Triera.

„Wilson vám poskytne velký prostor, který můžete zabydlet. Výborně vám připraví prostředí a na vás je, abyste ho vyplnili,“ dodal.

Podle něj filmová estetika hodně záleží na rozpočtu. Levnější snímky se dělají snáze, ty dražší jsou komplikovanější, musí se trefit do vkusu mnoha lidem.

„Více mě zajímají ty, které nás inspirují. Ale obě tyto kategorie jsou v pořádku. Pokud je někdo nechce vidět, do kina jít nemusí,“ řekl.