Electronic Beats: Na unavených Wild Beasts ve vytapetovaném chrámu

ondrejbambas

Populární série Electronic Beats už brzy odtajní program nastávající sezóny, nejdříve bylo ovšem nutné uzavřít tu letošní. Poslední zastávka byla v lipském industriálním prostoru Täubchenthal, kam organizátoři pozvali Wild Beasts a vycházející hvězdu - americké synthpopové duo Sylvan Esso.

Stejně jako pražskou klubovou zastávku, i program lipského zastaveníčka Electronic Beats poznamenalo zrušení části turné britské čtveřice Warpaint. Místo nich uzavírala večer americká dvojice vystupující pod jménem Sylvan Esso.  Před nimi stihly vystoupit ještě vystoupit dva elektronické projekty Shura a Asbjørn a indie rockoví Wild Beasts.

Poslechněte si Wild Beasts v Youradiu

Největší výhodou Electronic Beats byl bezpochyby unikátní prostor, který k jejímu rázu dokonale pasoval. V Německu takových budov pro kulturní akce funguje nespočet, u nás bohužel moc takových industriálů nenajdeme. Nejpodobněji se jeví smíchovská MeetFactory, lipská Täubchenthal se dvěma holubicemi ve znaku je ovšem dotaženější. Stěny zdobí tapety, okna připomínají kostelní vitráže a díky zrekonstruovanému stropu se v klubu dobře dýchá (cigaretku si kuřáci vychutnají pouze na balkóně nebo na sousedním dvorku, kde se v létě konají open-airy). Kapacitně je Täubchenthal téměř srovnatelné s Divadlem Archa, které již několik let hostí pražskou část Electronic Beats, v Lipsku ovšem akce nebyla vyprodaná. Dobře pro ty, kteří dorazili.

Electronic Beats 2014 s Bonobo
Electronic Beats 2013 s Lanou Del Rey
Electronic Beats 2012 s Woodkidem

Návštěvníci si stejně jako na jaře u nás mohli odnést čerstvě potisknuté batůžky, vinyly nebo na místě vyzkoušet barevné špunty do uší. Ty by se v případě vystoupení indierockerů Wild Beasts možná hodily. Podobně jako na letošním Szigetu totiž zvukař zbytečně tlačil na pilu a zejména Hayden Thorpe se se svým zpěvem a baskytarou ztrácel pod zvukovým nánosem spoluhráčů.

Důraz kapela dala hlavně na letošní album Present Tense. Zatímco během skladeb z této desky je dobře slyšet, jak jsou hudebníci sehraní „ještě ze studia“, u starších kousků (Hooting & Howling, All The Kings Men) pánové přidali na naléhavosti, která přihrává hlavně druhému zpěvákovi Tomu Flemingovi. I to je aspekt, kterým se Wild Beasts liší od podobných inderockových kapel.

Zajímavé bylo sledovat reakce německého publika, které jako by se – až na jeden ostrůvek nejvěrnějších fanoušků odměněných osobním věnováním písně – na koncertě příliš nebavilo; Němci na rozdíl od českých vytleskávačů, kteří by kolikrát spíš zasloužili přes prsty, pouze zdvořile děkovali po písních. Jenomže dost možná, že si za to kapela, která působila až příliš introvertně (nebo unaveně?) mohla sama.

Sylvan Esso naopak předstoupili před sál s úsměvem na tváři a veškerý čas si zjevně užívali. Dvojice odehrála příjemný elektropopový set, ve kterém se odrážela její přívětivost a skromný přístup: když po prvních patnácti vteřinách zkazila song Play It Right, společně se tomu zasmála a začala znovu. Sylvan Esso nehrají nějak objevnou hudbu, ale pro zklidnění před odchodem do postele ideální. Tomu, kdo neměl šanci potkat se s debutovou deskou, doporučujeme nejen singl Coffee.

To samé platí o celé akci Electronic Beats, na jejíž pokračování už se těšíme. Nejen v Praze.

Electronic Beats
Wild Beasts, Sylvan Esso
Täubchenthal, Lipsko, Německo, 21. listopadu 2014