Štítek Reklama
16. 11.2008

Kontrafakt a El Nino tour – skvělá show plná manipulace

  • Článek
Více článků jako tento
Motiv detailu novinky

Hip hopové pecky, světelná show, stylová módní přehlídka, ale také pád opilce z pódia a všudypřítomná reklama. To vše se mísilo na zastávce Kontrafakt a El Nino tour v plzeňském klubu Buena Vista.

Kontrafakt se opozdil
První avizovaná hvězda večera, raper El Nino přišel na pódium krátce před půlnocí. Publikum brzy podlehlo jeho osobitému kouzlu, ruce dalo nahoru a pokyvovalo do rytmu. Ačkoliv nebylo příliš rozumět slovům rapovaného textu, byla škoda, že vystoupení trvalo jen půl hodiny. Důvodem mohl být úzký repertoár interpreta. Nicméně již brzy mu má vyjít debutová deska, a proto se dá očekávat, že jeho koncerty budou delší.

Program večera sliboval vystoupení kapely Kontrafakt na 0:15 hod. Bohužel se skupina dostavila až v jednu hodinu po půlnoci. Publikum ji i přesto vřele přivítalo a záhy skandovalo její jméno. Za odměnu se dočkalo největších hitů jako Zme Uplne Napiču či Život Je Boj. Na pódiu byl společně s Kontrafakty i El Nino, ten ale neměl k dispozici mikrofon, a tak se jen pohupoval do rytmu.

Kontrafakt - Život Je Boj

DJ Chocolatic zazářil
Opomíjenou hvězdou večera byl DJ Chocolatic. Ačkoliv jeho jméno není na plakátech napsáno velkými písmeny, strávil na pódiu podstatně více času než propagovaná kapela Kontrafakt a El Nino. Publikum bavil mixáží mainstreamových hitů jako Gold Digger (Kanye WestJamie Foxx), Caught Up (Usher) či Umbrella (Rihanna). A zdatně vyplňoval i pauzu způsobenou pozdním příchodem členů skupiny Kontrafakt.

Návštěvníci koncertu ale nepřišli jen kvůli hip hopu. Lákadlem byly soutěže o značkové šperky a módní přehlídka. Ta působila jako milé rozptýlení. Jedinou vadou na kráse byl pád jednoho pravděpodobně podnapilého mladíka z pódia. Ten se záhy vzpamatoval a postával na pódiu několik desítek minut, aniž by ho pořadatelé vyvedli.

Všudypřítomná reklama
I když pravidla hip hopového vystupování jsou velice pružná, několik věcí narušilo ještě lepší dojem z večera. Kromě výše zmiňovaného pozdního příchodu nepůsobila profesionálně přítomnost dvou mladých mužů, kteří ačkoliv nebyli členy kapely, ani DJ, postávali téměř celý večer na pódiu a popíjeli přímo z lahve tvrdý alkohol. Opomenout se nedá ani obrovský příliv vulgarismů, který zahlcoval uši návštěvníků. Na druhou stranu mnoho lidí zavítalo na tento koncert právě kvůli poslechu tvrdších slov v kombinaci s konzumací alkoholu. Příznivci hip hopové hudby jistě ale nepřišli proto, aby jim na každém kroku byla vnucována reklama.

Ihned po příchodu do sálu si nešlo nepovšimnout obrovských plakátů propagujících sponzory a velkého promítacího plátna. Na něm se střídavě objevovaly názvy jednotlivých značek a jen naprosto okrajově byly promítány videa související s interprety. Na mixážním pultu bylo také hned několik reklamních nápisů. Pomyslným vrcholem byl ale moment, kdy publikum začalo na vyzvání skandovat název nahrávací společnosti El Nina. Takováto (ne)nápadná reklama a manipulace provázela celý večer. Tak už ale funguje komerční hip hop.

Kontrafakt
15. 11. 2008, Buena Vista Club, Plzeň

Fotogalerie

Mohlo by tě také zajímat

  • Článek
YouRadio

Začni poslouchat, co tě baví

iStyle
Štítek Reklama