Štítek Reklama
28. 4.2015

Noví Avengers jsou hlavně obří reklama na další marvelovské filmy

  • Článek
Více článků jako tento
Motiv detailu novinky

V nových Avengers je prostě všechno - Autor fotografie: Walt Disney Studios Motion Pictures

Vyrazit na nové Avengers, nebo ne? Druhý díl - Age of Ultron - jasně ukazuje, že se blížíme do bodu, kdy se celý marvelovský vesmír stane jedním velkým filmem. Novinka je tak důležitý dílek skládačky, který předává všechny podstatné informace pro další kolo. Chvílemi to dře, chvílemi je to kýč, ale pořád jsou to dvě a půl hodiny zábavy.

Na dvojce Avengers s podtitulem Age of Ultron je jasně vidět, jak pěkně musel film po příběhové stránce vypadat v hlavě režiséra a scenáristy Josse Whedona, který oba díly vnímá jako vyprávění o hodnotách přátelství a sebeobětování ve jménu vyššího principu. Na tomhle poli si vede o něco lépe než v jedničce i přesto, že postav je tu dvakrát víc, dostávají víc prostoru a jakkoli je přesunutí scenérie na zapadlou rodinnou farmu až příliš okatou scenáristickou berličkou, na první dobrou funguje. Víc od filmu ani nikdo nečekal.

Jenže ve finále tu máme příběh, za který by Whedon dostal sluníčkové razítko tak maximálně ve scenáristické školce. Superhrdinové sice celou dobu mluví o tom, jak musí při souboji se zlovolným androidem Ultronem táhnout za jeden provaz, ale jako kdyby místo nich šustil papír. Kde se stala chyba?

Že je filmové univerzum Marvelu rozdělené na fáze, víme. Fázi jedna ukončili Avengers, všechny filmy poté patří do fáze dvě, kterou překvapivě zakončují druzí Avengers (čistě prakticky ji uzavře v červenci Ant-Man). Jako kdyby za Whedonem přišli producenti a řekli mu: „Poslyš, máme tu ještě sáhodlouhý seznam teaserů a příprav na třetí fázi, které jsme nestihli rozesít po předchozích filmech. Všechny je musíš nacpat do Age of Ultron.“ Na dotaz, kam se mezi tím vejde nějaký příběh, jen odmítavě zakroutili hlavami.

Recenze jedničky: Avengers - nejlepší superhrdinský film?

Jak to tedy v Age of Ultron vypadá? Zrychleně se zdokonalí a nechá se porazit padouch, přijde a odejde řada nových hrdinů, proletí tudy postavy zásadní pro další filmy. Hlavní protagonisté říkají věci jen proto, aby dali najevo, že tohle se bude ještě řešit a ze stejného důvodu chodí na různá místa a zase zpátky. Do toho Whedon zkouší vnitro-týmovou romanci a malování obrazu typické americké rodiny. Zkrátka, mohl z toho být parádní seriál. Noví Avengers jsou však ve výsledku spíš megalomanskou reklamou na třetí fázi marvelovského filmového univerza. Během sto padesáti minut ale nemůžou zvládnout všechno, takže tuny pomrkávání do budoucnosti nese jen velmi základní dějová linka.

Walt Disney Studios Motion Pictures

Přes všechny výtky je Age of Ultron především obrovský vlak plný zábavy, který po plátně sviští bez jakýchkoli zábran. Co na tom, že padouch není kdovíjaký, když sál vybuchuje smíchy při několika skvělých hláškách za minutu? A když nevybuchuje sál, vybuchuje všechno na plátně. Tradičně se tu najde taky spousta poschovávaných pomrknutí na fanoušky, která nakonec dělají ty nejlepší scény.

Čím víc je marvelovský filmový vesmír rozjetý a provázaný, tím nesnadnější je hodnotit jednotlivé filmy jako samostatná díla. Age of Ultron jasně ukazuje, že se blížíme do bodu, kdy se celé Marvel Cinematic Universe stane jedním velkým filmem. Novinka je tak důležitý dílek skládačky, který předává všechny podstatné informace pro další kolo. Sám o sobě sice nezůstane v paměti déle než přes závěrečné titulky, cestou ale královsky pobaví.

P.S.: Zlé jazyky tvrdily, že Age of Ultron jako první film od Marvelu neobsahuje post-titulkovou scénu. A měly bohužel pravdu. Čekat tak nemusíte, během závěrečné skladby šel domů nejspíš i dirigent a v orchestru propukl chaos.

Avengers: Age of Ultron
USA, akční, 141 min.
Režie: Joss Wheldon
Hrají: Chris Evans, Chris Hemsworth, Robert Downey Jr., Mark Ruffalo, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, Samuel L. Jackson a další
Premiéra v ČR: 30. dubna 2015

  • fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie

Mohlo by tě také zajímat

  • Článek
YouRadio

Začni poslouchat, co tě baví

iStyle
Štítek Reklama