Recenze na Miley Cyrus a její CD Her Dead Petz: Na tomto albu jde především o hudbu, experimentování a upřímné texty

Album Miley Cyrus & Her Dead Petz je již pátým studiovým albem této americké zpěvačky. Její předchozí album Bangerz, které vyšlo v roce 2013, se od tohoto v mnohém liší, největší rozdíl bude asi v produkci, které se ujali lidé ze zpěvaččina okolí, a toto album nevyšlo pod žádným velkým vydavatelstvím, vyšlo přímo pod Smiley Miley Inc. Přečtěte si recenzi Julie Kročové.

Datum vydání: 30. srpna 2015

Platforma: zdarma online

Žánry: experimentální pop, psychedelický pop

Vydavatelství: Smiley Miley Inc.

Skladby: Dooo It!, Karen Don’t Be Sad, The Floyd Song (Sunrise), Something About Space Dude, Space Boots, Fuckin Fucked Up, BB Talk, Fweaky, Bang Me Box, Milky Milky Milk, Slab of Butter (Scorpion) ft. Sarah Barthel, I’m So Drunk, I Forgive Yiew, I Get So Scare, Lighter, Tangerine ft. Big Sean, Tiger Dreams ft. Ariel Pink, Cyrus Skies, Evil Is But a Shadow, 1 Sun, Miley Tibetan Bowlzzz, Pablow The Blowfish, Twinkle Song

Délka: 92:06 (23 písní)

Singly: Dooo It!

Na tomto albu začala Miley pracovat ještě předtím, než vydala album Bangerz, tedy ještě v průběhu roku 2013, poté se spojila s psychedelic rockovou kapelou The Flaming Lips, s kterou spolupracovala na celém albu. Miley hostovala v srpnu VMAs 2015 a celý večer zakončila vystoupením s písní Dooo It!, po kterém oznámila vydání alba, přesněji řečeno, že je zdarma dostupné na jejích stránkách, a také vydání oficiálního klipu k písni Dooo It!. A poté poprvé vystoupila s dvěma písněmi z nového alba na Saturday Night Live, konkrétně vystoupila s písní Karen Don’t Be Sad a Twinkle Song, při obou vystoupeních měla na sobě velmi specifické oblečení a doplňky.

Také oznámila, že během listopadu a prosince proběhne miniturné k jejímu novému albu, bohužel s ním zavítá jen do Ameriky. Názory na toto album se velmi liší, někomu se album líbí, někomu vůbec, ale přední kritici se víceméně shodují na pár věcech – album je možná až příliš experimentální a hlavně produkce byla nedostačující. A jaké žánry vlastně toto album zahrnuje? Psychedelic pop a rock, alternative pop, synthpop, art pop a space rock.

Málokdo čekal, že se další tvorba Miley Cyrus bude ubírat právě tímto směrem – její album Bangerz sklidilo slušný úspěch, a tak se očekávalo, že v něčem podobném bude Miley pokračovat, hlavně by jí to zajistilo slušný finanční obnos. Avšak, místo toho, se Miley rozhodla jít svou vlastní cestou a zkusit něco jiného.

Album Bangerz bylo víceméně mainstremem, byl to takový střední proud, který můžeme slyšet v rádiích, ale album Miley Cyrus & Her Dead Petz se tímto vůbec nevyznačuje a působí daleko upřímněji než její dosavadní tvorba. Na tomto albu jde především o hudbu, experimentování a upřímné texty.

Zatímco jiní interpreti si pečlivě hlídají, kde všude jsou jeho alba dostupná, Miley se rozhodla jít úplně jiným směrem a svoje album s velkým počtem písní poskytla úplně zdarma na internetu. Celé CD je velmi různorodé – některé písně jsou opravdu krásné s hlubším textem, v některých písních jde čistě o pobavení a experimentování.

Album na mě působilo velmi emocionálně a, jak už jsem zmiňovala, velmi upřímně. Mám pocit, že na tomto albu můžeme najít mnohem více z Miley jako člověka než z té celebrity Miley. Písničky, které stojí za poslech: BB Talk, Bang Me Box, 1 Sun, Twinkle Song, Dooo It!, Space Boots, I Get So Scared, Cyrus Skies.

Témata: