Štítek Reklama
21. 4.2009

Smyčcová smršť! Apocalyptica hraje metal trochu jinak, po svém

  • Článek
Více článků jako tento

Vážná hudba že je nuda? Ale kdepak. Navíc, když se na „klasické“ nástroje dá hrát i ne zrovna klasicky. O tom včera přesvědčila skupina Apocalyptica, která v rámci turné přijela do Prahy až z chladného Finska. A přes svůj původ to umí náležitě rozpálit. Jeden smyčec nezůstal suchý.

Ďábelská Apocalyptica na pražském koncertě         Foto ČTK

Dovolte nejprve osobní vzpomínku. Jako malá jsem viděla v televizi videoklip od Apocalypticy. Těch čtyř dlouhovlasých pánů jsem se hrozně bála. Snad proto, že za nimi byly hrozivě vyhlížející stíny, hráli s velkým zápalem a házeli divně vlasy, přes které jim nebylo vidět do obličeje. Teď vím, že není proč se bát, třebaže silná temná energie z nich sálá stále.

Přidali už i zpěv
Na turné, během kterého se Apocalyptica zastavila i ve Zlíně a Ostravě a navštíví celkem 16 evropských měst, představuje novou koncepci, díky níž se transformuje do regulérní kapely; už dříve se k violoncellům přidali bicí, a teď i zpěv. Pódiu hrozivě vévodil znak kapely, jakýsi basový smrtihlav, a čtyři mohutné židle, také připomínající reliéf lebky. Hudebníci své nástroje opravdu nešetřili a hned zkraje koncertu nasadili vysoké tempo písní Refuse/Resist, v originále od Sepultury. Ve stejném duchu následovala Grace. Poté kapela zvolnila a zahrála nejslavnější baladu od Metallicy Nothing Else Matters, která zasáhla všechny diváky - i ty, kteří zrovna nejsou duší metalisti. V další chvíli cellisté se skladbami I´m Not Jesus, Life Burns! nebo Hope opět přitvrdili. Zazněla také aktuální I Don´t Care. Cellistu s démonickým vzhledem Perttu Kivilaakso vystoupení tak rozpálilo, že si během koncertu svlékl, jak má ve zvyku, horní část oděvu. Škoda, krátká vestička mu slušela. Vypadal v ní skoro jako v obleku.

Apocalyptica ve varu                              Foto Zuzana Baláková

Došlo i na opravdový metal
Základ repertoáru kapely Apocalyptica jsou cover-verze Metallicy, což se ukázalo i při skladbě One, která se v Praze Apocalyptice velmi povedla. Následovalo Betrayal a krásná balada Bittersweet. Vůdčí osobnost skupiny  Eicca Toppinen ke konci prohlásil, že je čas na opravdový metal, a muzikanti spustili Inquisition Symphony od Sepultury.
Poslední písní večera byla Hall of the Mountain King. Trochu překvapivě se koncert obešel bez Master of PuppetsPath, přesto předvedla kapela slušnou show. Naposledy vystupovala jako violoncellový kvartet, zbylí členové se dortem a konfetami rozloučili s Anterem Manninenem. Ten už nějaký čas ke kapele oficiálně nepatří a včera to prý byl poslední společný koncert.

Poslechněte si Apocalypticu

Apocalyptica
20. dubna 2009, Incheba Arena, Praha

 

Mohlo by tě také zajímat

  • Článek
YouRadio

Začni poslouchat, co tě baví

iStyle
Štítek Reklama