Štítek Reklama
30. 10.2014

Taylor Swift chodí s nejlepším klukem svého života. Jmenuje se Pop

  • Článek
Více článků jako tento
Motiv detailu novinky

Taylor Swift - Autor fotografie: Universal Music

Kučeravá ostýchavka z Nashvillu neměla se svým teen-country popem v podstatě žádnou konkurenci. Přesto se Taylor Swift rozhodla jít jinou cestou. Spoustu přívrženců tím ztratí a spoustu získá, hlavně už ale přesvědčí svět, že umí zahrát víc než jen Emoll. Dejte její nové desce 1989 šanci.

S popem laškovala Taylor Swift už dávno; jako kdyby zkoušela, co jí u posluchačů projde. Prošlo to hladce a k tomu shrábla i pár prestižních cen za čistě popové záležitosti typu We Are Never Ever Getting Back Together nebo 22.Maxem MartinemShellbackem, švédským hitovým tandemem, pokračuje ve spolupráci i na novince 1989. Martin se začíná poslední dobou nebezpečně opakovat, Swift ale naštěstí není Katy Perry, aby si nechala svou hudbu externě prznit. Měla jasnou vizi, a tu do konce nahrávaní neopustila.

Poslechněte si Taylor Swift v Youradiu

V roce 1989 se Swift narodila a název desky určuje i směr, kterým se na desce ubírá. Už žádné housličky a banjo, místo toho je tu automatický bubeník a osmedesátkové syntezátory. A samozřejmě texty, ve kterých Taylor vždy excelovala. I na 1989 uslyšíte spoustu docela fajn hlášek, které dříve nebo později použijete sami, mezi nimi třeba: You're still all over me like a wine-stained dress I can't wear anymore.


Ačkoli se to z prvních poslechů nejeví, Shake It Off je lyricky i melodicky nejvypiplanějším kouskem. A je jasným aspirantem na píseň roku (zdravíme Chandelier, který ovšem nikdo jen tak nezhasne). Je tu tolik dobrých momentů: geniálně jednoduchý repetitivní motiv trubek. (Jediné) živé perkuse na desce s roztomilým poklepáváním na ráfek. Refrén, za který by mnohé popové kolegyně prodaly duši. Krásně rozfrázovaný ironický text, prezentující ex-country princeznu jako sebevědomou slečnu, která už nebude koukat na burana Kanye jako tvrdé Y (tady), ale naopak mu plivne do tváře slova haters gonna hate, hate, hate, hate.

Škoda jem, že Swift občas až moc okatě zacpává zející díry vatou. A že zcela zavrhla country kořeny a nepropašovala na nahrávku aspoň brnknutí banja, které by celému zvuku dodalo na „swiftštině“. Veškerá negativa však vyvažují skladby jako mile naivní Welcome To New York, jemněkytarová Style nebo třeba This Love, v níž je dobře slyšet, jak se hlas zpěvačky vykrystalizoval od lehce nepříjemného kníkání po čistý soprán.

Taylor Swift se vrátila k popové minulosti, aby dokonale zapadla do současné popové kultury. A taky dobře ví, že lidskost je v popu dnes nedostatkovým zbožím, proto na deluxe verzi páté řadovky zařadila i tři dema s průvodním slovem, která odhalují její skladatelskou duši.  O Swift se zcela určitě přestane mluvit jako o holce, co si neumí udržet žádného chlapa, protože s panem Popem jí to jistě vydrží. A jestli mu zůstane věrná, tak se máme na co těšit.

Taylor Swift - 1989
Vydavatelství:
Big Machine
Celkově čas: 68:36
Seznam skladeb: Welcome To New York, Blank Space, Style, Out of the Woods, All You Had To Do Was Stay, Shake It Off, I Wish You Would, Bad Blood, Wildest Dreams, How You Get the Girl, This Love, I Know Places, Clean, Wonderlland, You R In Love, New Romantics, I Know Places (voice demo), I Wish You Would (voice demo), Blank space (voice demo)

Mohlo by tě také zajímat

  • Článek
YouRadio

Začni poslouchat, co tě baví

iStyle
Štítek Reklama