Štítek Reklama
1. 7.2014

Thirty Seconds To Mars naživo bez bubeníka? A vadí to někomu?

  • Článek
Více článků jako tento
Motiv detailu novinky

Jared Leto, nebo Ježíš? - Autor fotografie: Jan Berghauer/Koule.cz

30 Second To Mars měli včera popáté koncert v České republice. Škoda, že o Jaredovi Leto a spol. nejde mluvit jako o kapele, protože do Prahy s nimi nepřiletěl bubeník. To ale nikomu nevadilo. Bicí se dají pustit z playbacku a nenahraditelný frontman nechyběl. Když se efektní večer hezky sestříhá, nikdo nepozná, že šlo vlastně jen o one man show.

Thirty Seconds To Mars (30STM) se pyšní rekordem: jejich turné má největší počet zastávek. Závratné tempo, v jakém jednotliví členové (zejména pak zpěvák Jared Leto) stíhají v rámci svého proma tisíc dalších aktivit, nenarušila ani skutečnost, že koncertů se nemůže zúčastnit bubeník Shannon Leto. Zarážející je, že oficiální stanovisko management nevydal, hudebníkovu nepřítomnost tak vysvětlují jen dostupné články ze zahraničních médií, které píší o Shannonově nedávném zatčení za řízení pod vlivem. Měla ale bubeníkova absence vliv na show? V Praze se ukázalo, že v podstatě ne.

V čele předskakujících (a živelných) Lake Malawi stojí sice výrazný Albert Černý, ostatní členové kapely jsou ale její nedílnou součástí. Na rozdíl od následujícího představení, které bylo pouhou one man show. Od prvního momentu, kdy se Jared Leto zjevil na pódiu v bílo-žlutém outfitu s korunou na hlavě, mu zaplněná hala ležela u nohou a on jako mesiáš kázal moderní hesla. I když velkou část zpěvů nechal na fanoušcích, kteří kromě melodií umí dobře i texty, podal obstojnější výkon než při předešlé pražské zastávce v nedalekém areálu Výstaviště. Jistě, tehdy měl potíže s hlasem, ale na koncert dorazit musel. Na rozdíl od svého bratra, za kterého zaskočil počítač. A  kdo ví, jak to bylo se zbytkem produkce; protože si 30STM nastavili image nerozlučné trojice, i doprovodný kytarista se krčil za Jaredovou vyvýšenou platformou.

Osekaná je na aktuálním turné i produkce, takže pódiu dominuje pouze obří znak a světelný park bez projekcí. O zbytek zábavy se postaraly konfety nebo balónky, vypuštěné chytře hned v úvodu. Zbytek koncertu tak má jedna polovina obecenstva o zábavu postaráno, druhá nic nevidí. Zatímco balónový trik použila kapela i před rokem na Rock For People (report), cirkusácká představení tentokrát chyběla a zdlouhavá intermezza nahradily opravdové písně. Přesto si Jared několik vsuvek neodpustil a jediné štěstí tak bylo, že naprogramovanou rytmickou složku nešlo zastavovat. Čas si charismatický zpěvák uzurpoval až v druhé polovině, v níž akusticky zahrál několik písní „na přání“ a jako obvykle na pódium pozval několik šťastlivců.

Koncerty a vůbec celý svět 30STM stojí a padá na fanoušcích. Jared Leto je velice schopný člověk a zručně ovládá i marketing. Během turné tak dokáže prodat i svůj film Artifact (o pražské projekci jsme psali tady) a prostřednictvím zvukových zkoušek, kde zahraje i raritní nebo nové songy, posílí přízeň svých (p)oddaných. Pro zbytek, kteří ve frontmanovi vidí sympatického umělce a v hudbě 3OSTM slyší potenciál nejlepšího koncertu života, zůstává pouhým pozlátkem skrytým za šikovně nahraným obrazem/zvukem. Právě několik dalších hezkých obrázků do sbírky si hudebníci pořídili i v Praze. A když se to šikovně sestříhá, nikdo nepozná, že jeden člen chybí.

30 Seconds To Mars
Support: Lake Malawi
Praha, Tipsport Arena, 30. 6. 2014
Seznam skladeb: Birth, Night Of The Hunter, Search And Destroy, This Is War, Conquistador, Kings And Queens, Do Or Die, City Of Angels, End Of All Days, Save Me, Hurricane, From Yesterday, The Kill; Closer To The Edge, Up In The Air

  • fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie
  • fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie
  • fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie

Mohlo by tě také zajímat

  • Článek
YouRadio

Začni poslouchat, co tě baví

iStyle
Štítek Reklama