Štítek Reklama
16. 8.2016

Věděli jste, že středomořská strava je výborná na podporu paměti?

  • Článek
Více článků jako tento
Motiv detailu novinky

Doporučujeme vám středomořskou stravu. Posiluje paměť, blahodárně působí na srdce a nenajdete v ní snad nic, co by vám uškodilo. Pokud nejste alergik, eh.

Netušíte, co si máte představit konkrétně pod pojmem středomořská strava, které se také říká středomořská dieta? My vám to vysvětlíme.

Představuje způsob stravování a také životní styl, který je společný pro většinu národů žijících na pobřeží Středozemního moře. Lidé žijící v okolí Středozemního moře využívají lokální zemědělské produkty, recepty a také způsoby přípravy jídel.

Strava je složena z čerstvého ovoce, zeleniny, obilovin, luštěnin, olivového oleje, ryb a omezeného množství masa, mléčných výrobků a vína. Průzkum, který byl proveden v časopise Frontiers in Nutrition zahrnující celkem osmnáct prací publikovaných mezi lety 2000 a 2015, jasně dokazuje, že má tento typ stravování blahodárné účinky na naše těla.

Celkem třináct studií dokázalo pozitivní vliv na mozek a paměť. A to není vše. Po této stravě se vám zlepší i pozornost a jazykové znalosti.

Nejvíce zarážející je to, že dle autora studie Roye Hardmana má strava pozitivní účinek na lidi z celého světa, což je úžasné. Ne všichni ale máme možnost odjet kvůli změně jídelníčku do středomoří...

„Bez ohledu na to, zda lidé žijí v oblasti Středozemního moře, nebo ne, jsou zaznamenány stejné výsledky. Nezáleží tedy na tom, kde se nacházíte, ale co jíte,“ svěřil se Hardman.

Možná již začínáte přemýšlet o změně jídelníčku. Děláte dobře, protože středomořská strava obsahuje mnoho vitamínů a minerálů, snižuje hladinu cholesterolu v těle a zvyšuje metabolismus. Dokonce je zdravá pro naše střeva a zpomaluje proces stárnutí.

Autoři studie charakterizovali klíčové prvky středomořské stravy za potraviny rostlinného původu, jako jsou listová zelenina, čerstvé ovoce a zelenina, obiloviny, fazole, semena, ořechy a luštěniny. Vyskytuje se tam jen menší množství mléka, červeného masa a olivový olej.

Pokud vyzkoušíte tento typ stravování, sami poznáte, zda vám sedí či nikoliv. Ale věřte nám, že se budete cítit mnohem lépe. To se projeví jak na venek, tak uvnitř vašeho těla.

Kam letos vycestovat za jídlem? Poradíme vám!

8 důvodů, proč byste měli navštívit Portugalsko: Mořské exkurze vás nadchnou 

 

  • fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie

Mohlo by tě také zajímat

  • Článek
YouRadio

Začni poslouchat, co tě baví

iStyle
Štítek Reklama