Štítek Reklama
28. 11.2013

Matěj Ruppert vrátil Slavíka, nesouhlasí s vyřazením Řezníka

  • Rychlovka
Více rychlovek jako tato
Motiv detailu rychlovky

Monkey Business s Matějem Ruppertem - Autor fotografie: Foto bandzone kapely

Zpěvák skupiny Monkey Business Matěj Ruppert se rozhodl vrátit Českého slavíka, kterého dostal před sedmi lety v kategorii Skokan roku. Důvod? Nelíbí se mu, že organizátoři letošního ročníku odmítli jako Hvězdu internetu vyhlásit kontroverzního rappera Martina Pohla alias Řezníka a na jeho místo posunuli původně druhého Johny Machetta. Řezníka svými hlasy vynesli na první místo fanoušci, organizátoři ho ovšem z ankety vyřadili kvůli jeho "agresivním a nenávistným textům".

Ke svému kroku Matěj Ruppert řekl. "Spatřuji v tom nebezpečí - nikdo by totiž neměl diktovat, co se v kultuře smí a co ne. Nikdo nemá právo být arbitrem vkusu. Je to nebezpečný precedens, který jen dokresluje situaci ve společnosti. Začínáme být čím dál víc lhostejní ke křivdám, a to nejenom současným, ale i dávným a závažnějším. Pořadatelskou agenturu jsem již kontaktoval a chci se s nimi domluvit na předání. Tímto rovněž apeluji na své kolegy držitele slavíků, aby učinili podobné gesto a dali tak jasně najevo nevoli se současnou situací v Českém slavíkovi."

Mezi Slavíky zase všechno při starém, vyhrál Karel Gott

K celé kauze se později vyjádřila i pořádající Musica Bohemica, z jejíchž slov vyplývá, že Řezníka z žebříčku vyloučila také kvůli klauzuli uzavřené se sponzorem - společností Mattoni. Odůvodnění zaslala pořádající Musica Bohemica v otevřeném dopise, kde se mimo jiné píše:

"Neumíme posoudit umělecký dopad a kvalitu Vaší produkce. Nechceme ji ani cenzurovat nebo omezovat její šíření. Rozhodně však nechceme a nebudeme podporovat propagaci extrémního násilí, kterou systematicky děláte ve svých textech i obchodních aktivitách. Například ubližování ženám, jak o něm zpíváte třeba ve skladbě Ta holka v mym sklepě, jednoznačně odmítáme a nebudeme ho podporovat. Proto jsme vás před konečným uzavřením soutěže vyřadili ze součtu hlasování a konečného žebříčku. Takto pozdě jsme reagovali proto, že jsme vaše spojení s násilím zjistili až v závěru soutěže. Kromě našich hodnot jsme vázáni právními předpisy České republiky, které nám mimo zakazují spojovat naše reklamní aktivity, kam spadá i uvedená soutěž, s propagací násilí či snižováním lidské důstojnosti." (sli)

Mohlo by tě také zajímat

  • Rychlovka
YouRadio

Začni poslouchat, co tě baví

iStyle
Štítek Reklama