Jak sportovat v rámci zdravého životního stylu

Redakce

Žít zdravě znamená mnohem více, než to, že si občas dáte nějaký ten salát nebo zajdete na krátkou procházku. Chcete-li žít zdravým životním stylem, musíte důsledně vybírat potraviny a sportovat. Potravinám jsme se věnovali v jiném článku a nyní je čas zaměřit se na pohyb, protože je pro naše tělo a zdraví velmi důležitý. Zde je pár tipů, jak změnit život k lepšímu.

  1. Začněte a ukončete trénink strečinkem

Rozehřátí před tréninkem a protažení po tréninku je důležitá část cvičení, kterou většina z nás podceňuje. Zabere vám to pouhých deset minut, ale zahřeje tělo nebo urychlí jeho regeneraci.

  • Před cvičením si dejte takovou malou rozcvičku, která vás zahřeje a připraví vaše svaly na další aktivity.
  • Strečinku se po tréninku věnujte alespoň deset minut a všechny svaly důkladně protáhněte. Nejlepší je postupovat od krku dolů. Na svalstvo vytváříme tlak, který postupně stupňujeme, a když se dostaneme do fáze začínající bolesti, tak povolíme. Protáhněte tedy krk, ramena, ruce, prsa, záda, břišní svaly, boky, stehna a lýtka.
  1. Choďte do posilovny třikrát až pětkrát v týdnu

Zacvičte si půl hodiny až hodinu, kombinujte kardio i silový trénink. Odborníci doporučují sto padesát minut aerobní aktivity každý den.

  • Silový trénink dělejte alespoň dvakrát v týdnu.
  1. Využijte své okolí

Běžte se proběhnout, vezměte svého domácího mazlíčka nebo drahou polovičku na procházku. Ujistěte se, že jdete rychlejším tempem nejméně třicet minut.

  1. Užívejte si každodenní činnosti

Když budete zahradničit nebo uklízet v rychlejším tempu, tak to pro vás může být jako cvičení. Každý pohyb je dobrý. Místo jízdy výtahem vyběhněte shody nebo vyrazte na nákupy a zaparkujte trošku dál, ať se projdete.

  1. Auto nechte doma

Zkuste místo auta vytáhnout z garáže kolo nebo prostě běžte pěšky. Sami zjistíte, že je to úžasné, protože si jdete podle sebe, užijete si čerstvý vzduch a můžete si u toho poslouchat klidně nějakou hudbu. Pokud jezdíte MHD, tak vystupte o pár zastávek dříve a zbytek dojděte.

Galerie: Jídlo z ženského pohledu vypadá prostě božsky. Máte hlad?

10 pravd o zdravotních sestřičkách, které pánům neudělají dvakrát dobře

swipe helper

Mezi články můžete přecházet pohybem prstu na displeji do stran

zavrit