Móda blízké budoucnosti: Využijeme odpad

mim

Jakmile světelné reklamní bannery přestanou být aktuální, firmy je nemilosrdně vyhodí. Společnost Eyelevel se ale rozhodla s tím něco udělat. Oslovila proto návrhářku Petru Ptáčkovou a společně dokázaly tento odpadní materiál využít jako základ pro její novou kolekci.

Protože i Eyelevel a jeho klienti vyprodukují spoustu odpadu, rozhodli se zástupci této firmy přijít s dalším inovativním řešením, které se týká právě použitých světelných reklamních bannerů. “Životnost tohoto materiálu bývá často omezená na jedinou sezónu, po níž je nahrazen novou kampaní. To jsme chtěli změnit, protože téměř všechny ostatní materiály používané při výrobě reklamních nosičů jsme dokázali nahradit recyklovatelnými a FSC certifikovanými, nicméně u banneru to díky specifickému použití a výrazným investicí do hardwaru nešlo. Jsem rád, že se nám podařilo najít cestu, jak dát i bannerům nový život místo toho, abychom je vyhodili,” vysvětluje generální ředitel společnosti Petr Blabla.

S touto vizí oslovili uznávanou českou návrhářku Petru Ptáčkovou, která zmíněnou “bannerovinu” využila při tvorbě své nové kolekce na podzim a zimu 2018. Ta zahrnuje například bundy, které se zároveň dají přeměnit v batoh. “Během své práce a studií jsem navštívila spoustu různých manufaktur a viděla, jak vypadá šetrný přístup k výrobě oblečení, ale také to, kolik se jinde vyhodí materiálu, kolik vzniká odpadu a jak se často nedbá na žádnou etiku. Těší mě každý člověk, který se rozhodne udělat alespoň malý krok k udržitelnosti, a o to víc si vážím toho, že se tak rozhodne velká nadnárodní společnost. Těší mě, že můžu být součástí projektu, který dává smysl,” říká návrhářka.

Během výroby této kolekce se myslelo také na co nejefektivnější využití plátna, tedy aby z něj nezbyl téměř žádný odpad. Z drobných odstřižků se pak vyrobila ještě pouzdra na doklady či větší na dokumenty. I velmi malý odstřižek si našel své uplatnění – v chráněné dílně CEDR z něj udělali jezdce na zip pro vak na lyže! Podle nás je to super nápad.