Štítek Reklama
19. 2.2009

Monkey Business: Jsme spokojeni, když to tiká

  • Článek
Více článků jako tento
Motiv detailu novinky

Monkey Business model 2009 - Autor fotografie: Foto Sony Music

Skupina Monkey Business vydává po dvouleté odmlce nové studiové album, v pořadí už šesté, které nazvala Twilight of Jesters?. Nejen o tom, co název desky znamená, hovořila Koule.cz se zpěvákem Matějem Ruppertem (M) a baskytaristou Pavlem Mrázkem (P).

Právě jste vydali své šesté album. Jaký z toho máte pocit?
P:
Skvělý. Matěj kdysi v nějakém rozhovoru říkal, že každé naše nové album je to  nejlepší. Takhle to přesně je. A myslím si, že zatím poslední deska je opravdu hodně povedená.

Takže máte vlastně šest nejlepších alb?
P:
No jasně. (smích)

Album se jmenuje Twilight of Jesters?. Jak máme název chápat?
P: Znamená „soumrak kejklířů“ s otazníkem na konci. Má spoustu významů. Soumrak kejklířů může být to, že si pořídíš dítě, najednou musíš chodit do práce a nemůžeš hrát. Další soumrak kejklíře je konec nějakého politika. Je to vlastně zamyšlení nad tím, jak se všechno mění. Sláva, která se objeví, rychle zmizí.

Pavel MrázekTahle deska míří citelně do taneční polohy. Téměř se na ní nevyskytují kytary, naopak na ní slyšíme hodně smyček.
P:
Ano. Na téhle desce je nejvíc tanečních věcí. Bavilo nás udělat ji právě takhle, myslíme si, že písničky budou dobře fungovat na koncertech. Nemůžeme hrát stále dokola ten starý funk, respektive crossover mezi starým funkem a sentimentálními osmdesátkovými melodiemi. Roman jako hlavní autor desku takhle nasměroval, on má totiž moc rád elektronické věci: je spokojený, když to tiká. A my ostatní vlastně taky, je to směska našich vlivů, přetavená do taneční muziky.

Na desce máte písničku Kings of Discotheque. Pojedete šňůru po diskotékách?
P:
Písnička Kings of Discotheque je spíš o tom, že víš co udělat, aby ses podbízel lidem, ale něco ti pořád brání, abys to udělal. Z toho plyne, že po diskotékách jezdit nebudeme. Máme nějakou hranici, přes kterou nikdy nepůjdeme. Ani v textech, ani v muzice.

Jak vás napadlo pozvat si na desku Vlastu Třešňáka? Ten je stylově přeci jen někde jinde.
P:
Vlasta Třešňák je pro nás ikonou morální čistoty. Člověk, který na sobě nemá stíny toho, že by někdy někam zahnul. Dělá si celý život, co chce, je silný a nikdy se nenechal zlomit. Něco jako Václav Havel nebo Magor (Ivan Martin Jirous). Máme takové lidi rádi.

Budete naživo prezentovat skladby z desky, které nazpívali vaši hosté na desce, Glenn Hughes a Ashley Slater?
P:
Asi ne. Protože...

Ono to moc nejde, že?
P:
(smích) To je ono. Oba jsou tak jedineční, že to je opravdu jen těžko možné. U Ashleyho jde hlavně o výraz. On má takový krásně nakřáplý hlas, barva a výraz se těžko napodobují. Ale Freak Power s Ashleym přijedou na jaře, takže myslím, že s nimi něco podnikneme. Glenn je ten samý případ jako Ashley. U něj nejde jen o barvu hlasu, ale i o rozsah.

(Přichází Matěj Ruppert.)

Teď budete natáčet videoklip s Glennem Hughesem. Kdo klip bude režírovat a kdy ho uvidíme v televizi?
M: Do Los Angeles, kde bude klip vznikat, jedeme 12. února. Zrežírujeme ho dohromady.
P: Jedeme tam s Romanem a Matějem a jede tam i náš textař Vratislav Šlapák. Myslím, že si k tomu každý Matěj Ruppertněco řekne. Bude to taky velká improvizace, musíme najít vhodné lokality k natáčení. I když bude napsaný scénář, uvítáme každý nápad. Už se hodně těšíme.

Kdy a kde proběhne křest desky a budete tam mít nějaké speciální hosty?
M:
Popravdě, k desce budeme mít velké jarní turné a pokřtíme ji na každém koncertě. Je jedno, jestli to bude v Jihlavě, nebo třeba v Herálci. Křtít budeme všude.

A ti hosté?
M:
 Zatím sice žádné konkrétní jméno nepadlo, ale je možné, že na každém koncertě se neočekávaně objeví nějaký kmotr.

Třeba někdo z publika.
P:
Určitě, stopro...
M: No, třeba...

Nějaká hezká slečna?
M:
Nebo nějakej hezkej kluk.
P: Nebo ošklivej kluk.
M: Nebo ošklivá slečna, ale ty na naše koncerty nechodí. Navíc, v Čechách nejsou žádné ošklivé ženy. Ani oškliví muži.

Podívejte se na klip k prvnímu singlu z nové desky Who Killed My Libido?

V jakém duchu se ponese následující turné? Budete mít speciální kostýmy?
M:
Bude to v duchu národního socialismu... Ne! Rozhodně to nebude v žádném reakčním duchu.
P: Ani oportunistickém.
M: A už vůbec ne v trockisticko-sionistickém duchu. Bude to prostě v našem Monkey Business duchu.
P: Určitě něco vymyslíme. Teď máme ale plnou hlavu klipů a spotů,  potom se budeme věnovat vymýšlení turné.

Kde berete ty šílené nápady, ať už jde o obaly desek, kostýmy nebo texty?
P:
Každý z nás se zajímá o něco jiného. Mě třeba už dlouhá léta zajímá obor samovznícení. (vedle sedící Matěj vyprskne smíchy). To je takový hodně zajímavý obor, který není právě běžný.
M: Ne, v podstatě všechnu agendu ohledně názvů desek, názvů písniček, různých nápadů, o čem budou písničky, o čem budou turné a podobně řešíme v hospodě
P: Celá naše tvorba se zakládá na asociacích a kravinách. Někdo něco řekne a někdo jiný k tomu něco doplní.

Monkey Business
Popfunková kapela kolem klávesisty Romana Holého. Muzikanti se rekrutovali ze známých projektů české scény, J.A.R., Dorota BB, Pan Pot či Liquid Harmony. Jako jedni z prvních začali na své desky zvát nejlepší světové interprety, například Davida Williamse, Freda Wesleyho, Davida Sanborna či Glenna Hughese. Hned první deska Monkey Business jménem Why Be Out When You Could Be In zaznamenala velký úspěch, kapela se záhy stala jednou z nejúspěšnějších na tuzemských pódiích. V roce 2007 se jí podařilo uspět i na vystoupení v Jižní Americe. V současné době vydává šesté studiové album a chystá se na turné po České republice.

Mohlo by tě také zajímat

  • Článek
YouRadio

Začni poslouchat, co tě baví

iStyle
Štítek Reklama