Disclosure: Hvězdy s dětskou tváří předvedly dospělou show

ondrejbambas

Normálně by ještě chodili do školy, místo toho ale cestují po světě a vyprodávají kluby. Svou premiérou zaplnili Disclosure do posledního místa i pražský klub SaSaZu. Komu nestačila živá show, mohl se dorazit v Roxy, kde na afterparty hrálo duo další dvě hodiny. Takhle se dělá mejdan.

Taneční hudba má u nás z devádesátých let poměrně dobrý základ, možná i proto je u nás vřele přijímaná. Disclosure se ale nesnaží posluchače utancovat k smrti. Naopak. Dokáží šikovně zakomponovat taneční prvky do popu. Proto se jejich hudba dostala i k rádiovým posluchačům a poklonu jim sklánějí i zkušenější kolegové a hudební kritici. Jejich kariéra přitom začala teprve před čtyřmi lety – v době, kdy nebyli bratři Lawrenceovi ani plnoletí.

Poslechněte si Disclosure v Youradiu

Navzdory mladické nerozvážnosti nic neuspěchali a svůj plnohodnotný debut vydali vloni a podle vlastních slov show připravovali dva roky. Výsledkem je dobře vyvážené vystoupení kombinující předehrané smyčky s vlastním vkladem perkusí, kláves a baskytary, doplněné o atraktivní projekce.

Než se ale fanoušci mohli kochat sedmdesátiminutovou show Disclosure, asi hodinu zahříval publikum DJ Kidnap Kid. Do svého setu nezapomněl kromě tracků jako Requiem od Ten Walls nebo The Morning Slap od Nilse Nuernberga připojit i své vlastní hity Survive a Stronger. V té době byla v sále ale ani ne třetina návštěvníků. U vstupu bohužel nešlo vše podle představ, proto se i někteří pozdějí příchozí dovnitř nedostali ani na desátou, kdy začal hlavní program.

Disclosure začali pěkně zostra, Howard Lawrence svým zpěvem v F For You rozpohyboval po Intru pomalu se plnící sál. Do ohně přiložili následující When A Fire Starts To Burn, aby následně vypli doprovodné projekce a tanečnější část podpořili pouze jednoduchým nasvícením. Publiku přitom bylo jedno, zda hrají rádiovou hitovku nebo tanečnější věci typu Boiling či Apollo.

Na rozdíl od svých kolegů, kteří pouze ovládají laptop a kontrolery, se nebojí vzít do ruky baskytaru nebo obstarat beat sekci, a trochu tak připomínají slavnou éru dávno zapomenutých Safri Duo. Pokud navíc režie obstará šikovný střih z kamer snímajících dění na pódiu i pod ním z několika různých úhlů, výsledkem je interaktivní show, při které klidně zapomenete i tančit, protože je stále na co koukat.

Není se co divit, že Disclosure patří k nejvyhledávanějším intepretům současné taneční scény. Pískot a jekot, jaký se strhl po dobře známém motivu o-oOu předznamenávající závěrečnou skladbu Latch, by hravě rozbil ty nejlepší decibelometry. A zaslouženě. Přestože jede celý program podle zavedeného scénaře zakazující jakékoliv improvizace, napsán je velice dobře. Pokud se na vás tentokrát s lístky nedostalo, možná stojí za to zvážit cestu na okolní vystoupení, třeba v létě na festival Pohoda. Stojí to za to.

Disclosure
Praha, SaSaZu, 14. března 2014

Témata:,