Luxusní dovolené šplhají do milionů, průměrně Čecha stojí 41 tisíc

ČTK, mim

Za luxusní dovolenou jsou Češi ochotni průměrně utratit 41 500 korun na osobu. Pokud se na ni vydají, nejčastěji míří do Spojených arabských emirátů, na Maledivy, do Thajska, na Bali a do Vietnamu.

Klientů, kteří si chtějí za mimořádné zážitky zaplatit a vyhnout se davům turistů, prý přibývá. „V segmentu exotické dovolené vidíme pokračující boom destinací v Perském zálivu. Ke stálicím, kterými jsou Spojené arabské emiráty a Omán, se nedávno přidal i Katar a o všechny tyto destinace registrujeme mimořádný zájem. Oblíbené jsou zejména pro vynikající úroveň služeb, relativně krátkou dobu letu a také téměř žádný časový posun,“ řekl ČTK mluvčí CK Fischer Jan Bezděk.

V cestovní agentuře Invia, která přeprodává zájezdy většiny velkých cestovních kanceláří, podle mluvčí Andrey Řezníčkové právě organizují plavbu kolem světa na leden 2021. Pojedou na ni dva klienti. Bude trvat 119 dní a jednoho vyjde přes půl milionu korun. „Také jsme prodali poslední místo v zájezdu na Antarktidu v roce 2020 za zhruba 300 000 korun,“ prozradila. Letošní trendy v prodejích luxusních dovolených jsou podle ní stejné jako loni, nejvíce se prodávají Vánoce v Karibiku, na Mauriciu a Maledivách.

O co je zájem

I v tradičních destinacích jako Řecko a Španělsko už čeští klienti bydlí v luxusních privátních vilách na pláži s veškerým servisem a komfortem. „Přibývá klientů, kteří si chtějí dopřát něco mimořádného a zejména se vyhnout masám turistů, proto hledají v dané lokalitě to nejlepší a nadstandardní služby, a to jak při pobytech, tak i poznávacích zájezdech,“ potvrzuje Stanislav Bartoška, šéf CK Zanzo. Podle něj cena dovolené roste úměrně i s věkem klienta.

Klienti si často doobjednávají například prémiové sedadlo v letadle, první nebo business třídu, speciální catering, salonky na letištích včetně transferu a hotely vyšší kategorie se speciálními službami či luxusním typem ubytování nebo různé výlety či aktivity v dané destinaci. Velmi oblíbené u luxusních zážitků jsou podle marketingového ředitele Petra Šatného z CK Alexandria také VIP lekce vaření pokrmů, které jsou pro danou destinaci tradiční.