Štítek Reklama
19. 7.2014

Colours 2014, den 2: Zaz zas zazářila. Svítil ale i král soulu Charles Bradley

  • Článek
Více článků jako tento
Motiv detailu novinky

Zaz v Ostravě - Autor fotografie: Matyáš Theuer/Colours of Ostrava

Kam vyrazit druhý den festivalu Colours of Ostrava? Moment rozhodování příšel po semění, kdy se překrývali berlínští mladíci Abby s Francouzkou Zaz a dánská elektronika s britským talentem Jamie Woonem. To nejlepší, zdá se, ale Colours nabídnou o víkendu.

Hučí do vás rodiče, že bez angličtiny se dnes nedomluvíte, nebo máte pocit, že v práci se pro kariérní  růst naučit cizí jazyk prostě musíte? Možná, pokud ale máte silné charisma a umíte navíc zpívat, můžete mít štěstí jako Zaz a utáhahnete pětasedmdesátiminutový koncert před desetitisícovým davem v rodném jazyce - tedy francouzštině. Občas budete chtít říct důležité poselství, tak si napíše překlad a roztomilou češtinou všechny dojmete. Většinu času ale za sebe necháte promlouvat hudbu. Navíc budte mít za sebou sehranou kapelu, schopnou dát všechno od popu přes brazilskou hudbu a šanson až po jazz. To pak  bude všechno snazší a šikovný scénograf s osvětlovačem v týmu už jsou pouze bonus.

Když ZaZ před dvěma lety vyčarovala nad Ostravou duhu, byl to magický moment nejen pro diváky, ale i pro samotnou zpěvačku. Nyní se nic podobného vzhledem k hraní za úplné tmy stát nemohlo, miláčkem publika se ale stala stejně. I proto 29. listopadu přijede do karlínského Fóra (zpráva).

Colours 2014, den 1. MGMT hráli, jak si sami pískali

Severovýchodně od Francie leží Dánsko, a tam mají asi jiný gang. TrentemØller hrají taneční hudbu, každý ji ovšem chápe jinak. Divácky úspěšnější se ovšem zdála být zpěvačka MØ; pódiovou show doplnila vkusnými mashupy černobílých scének z filmů a postranními vizualizacemi, které připomínaly ty od MGMT předešlý den. Samotná hudba, živě podpořená živě třemi nástroji a neurvalými tanečními kreacemi hlavní hvězdy, sváděla díky dubstepovým a trapovým odkazům k tanci, oproti kolegům jako Grimes, ale její set ve výsledku stejně působil trochu ploše.

TrentemØller kombinují elektroniku s rockem,a  jejich show tak byla hudebně zajímavější. Promakanější mají i celý koncept představení, včetně povedeného intra. Zatímco lonští kolegové z The Knife využili "umu" šíleného konferenciéra, TrentemØller představil na střeše FOH (zvukařovo místo naproti pódiu) vtipný živý orloj. S pódiem si osvětlovač poradil také lépe než kolegyně o den dříve u MGMT. Někdy tak zůstaly čitelné pouze siluety hudebníků, někdy se rozsvítila celá stage po obvodu konstrukce. Hlavní devízou ale zůstala autentičnost, kterou kapela servírovala celých 80 minut. Škoda jen, že na dánskou elektronikou nedorazilo víc lidí. Takový problém dnes mít Bastille pravděpodobně nebudou.

Seasick Steve, o jehož vystoupení jsme se zmínili včera, musel na moment proražení počkat více než šedesát let. Podobný osud má  i "mladší" kolega Charles Bradley. Černošskému zpěvákovi vyšel debut v třiašedesáti letech. Poté, co svým dojemným příběhem okouzlil Ameriku a vznikl o něm dokument Soul Of America, se vydal objevovat zbytek světa. A pobyt v Ostravě si zjevně užíval. Z jeho gest, projevu i upřímných díků bylo vidět, že šance si velice váží a za každé propojení s posluchači byl vděčný, a po poslední písničky neváhal přelézt nášlapku a osobně se s nimi pozdravit. 
Bradleymu kryla záda skupina ve věku potenciálních dětí a podobně k němu i někteří vzhlíželi. Když sami zahajovali koncert a v polovině převzali režii ještě jednou do svých rukou, dělali i přes své hudební schopnosti zpěvákovi pouze křoví. Emoce si pro fanoušky schoval až sám Bradley alias pokračovatel Jamese Browna. A nepotřeboval k tomu ani šílené pohyby, jen soul.

Colours of Ostrava
Den druhý, 18. 7. 2014
Hlavní hvězda: Zaz

  • fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie fotografie

Mohlo by tě také zajímat

  • Článek
YouRadio

Začni poslouchat, co tě baví

iStyle
Štítek Reklama