Štítek Reklama
8. 12.2008

Procházka po britských kopcích

  • Článek
Více článků jako tento
Motiv detailu novinky

Byli jste někdy na procházce v britské krajině, po těch melancholických a zadumaných kopcích v mlžném oparu, sem tam nějaké středověké stavení? Tak přesně takhle působí nová studiová deska anglické písničkářky Dido – Safe Trip Home.

Dido se s novým albem přihlásila po dlouhých pěti letech. Společně s producentem Jonem Brionem nahrála jedenáct skladeb, většinou se pohybujících ve středních a pomalých tempech.

Již od první skladby a prvního singlu desky, Don’t Believe in Love, na vás dýchne atmosféra melancholie, kořeněná špetkou optimismu. A i když je nálada desky proměnlivá, pocit zadumání ji provází po celou dobu. Tu sklouzne v beznaděj ve skladbě Grafton Street (druhý singl z desky), kdy vzpomíná na setkávání s lidmi u odcházejícího přítele. Tu se promění v optimistickou Us 2 Little Gods o zamilované dvojici, která se přes životní problémy přenáší s lehkostí a užívá si přítomnosti. Album potom vrcholí epickým, téměř devět minut trvajícím finále Northern Skies, jehož text se obírá rozčarováním, ať již z lásky, nebo hudební slávy.

Don’t Believe in Love má na Youtube již skoro 2 miliony shlédnutí

Po hudební stránce je přes výrazně elektronickou podobu desky znát, že se Dido inspiruje britskou lidovou muzikou. Náznaky tradiční ostrovní hudby jsou více než patrné, ať již v hudebních motivech, nebo ve frázování zpěvu. Kvalitu alba podtrhuje i hostování několika světových muzikantů, v jejichž čele stojí Brian Eno, producent a zvukový mág, pohybující se ve vodách ambientní hudby, či věhlasný perkusista Lenny Castro.

Pokud byste na desce hledali něco nového, pak byste se pravděpodobně namáhali zbytečně – neobsahuje nic objevného. Ale už pro svou přirozenou a uklidňující náladu stojí za to si ji alespoň poslechnout. Když si k tomu dáte skleničku vína, nic nezkazíte.

Dido: Safe Trip Home
11 tracků, stopáž 49:44, vyd. Sony BMG Music Entertainment

Mohlo by tě také zajímat

  • Článek
YouRadio

Začni poslouchat, co tě baví

iStyle
Štítek Reklama