5 tipů, jak se zbavit negativní energie

Lucie Bryndová

Volá vám už podesáté kamarádka a neustále si stěžuje na svůj nespokojený vztah? Partner pořád nadává, jak to má náročné v práci? Všechna tahle tíha a negativní emoce druhých působí jako toxická energie na váš organismus. Naučit se jí bránit a přestat absorbovat negativitu druhých je základem pro zdravý mentální stav. Jak na to?

  1. Naučte se pracovat s dechem. V poslední době se v celé oblasti wellness nemluví o ničem jiném než o dýchání, které je základem všeho. Zásobuje a oživuje vaše tělo. To je všeobecně známé. Bez správně načasovaného nádechu i výdechu by se navíc neobešel ani žádný sport. Rytmické dýchací cviky navíc pomáhají lidem zvládat snadněji těžká životní rozhodnutí a nakopnou je ke změně. Velmi účinná je práce s hlubokým dechem, během kterého vylučuje tělo endorfiny. Dýchání vám umožní spojit se s vaším tělem a niterními pocity. Je také jedním z nejlepších řešení pro vyrovnání se s tlaky okolí a pocitu tělesné a duševní pohody.
  2. Neberte si problémy druhých osobně. Je těžké odosobnit se od potíží nejlepší kamarádky nebo rodiny, ale bez toho to nejde. Ať už má kdokoli ve vašem okolí různé starosti, pamatujte na to, že nejsou vaše. Maximálně můžete být nápomocni, snažit se poradit nebo ulehčit druhým od starostí, ale to je všechno.
  3. Naučte se říkat ne. Máte kamarádku, která nemá auto a vždy spoléhá na to, že si něco vymyslí a vy pro ni přijedete nebo ji někam odvezete? Pokud zrovna nemůžete, není vám dobře nebo prostě v danou chvíli nechcete, řekněte jí to. Nemáte chuť se právě milovat? Povězte to svému partnerovi. Být velkorysý je skvělá vlastnost, ale nic se nesmí přehánět. Nenechejte se zneužívat. Nastavte si pomyslné hranice a za ně prostě nechoďte.
  4. Přestaňte dělat druhým vrbu. To, že se vám občas kamarádka nebo kamarád s něčím svěří, je super. O tom přátelství je. Stejně tak by měli být oni ochotni naslouchat vám. Co je ale už za hranou, je neustálé otravování a omílání toho samého dokolečka. I když vám bude ze začátku připadat, že investovat čas a emoce do takových lidí, se vám vyplatí a děláte to rádi, nakonec se ocitnete vyčerpaní a mnohé jejich problémy stejně zůstanou nevyřešené. A to právě díky tomu, že se takoví lidé rozhodli zůstat v roli oběti. Chtějí být litování a nemají zájem něco skutečně vyřešit.
  5. Zkuste být jen sami se sebou. Ačkoli jste třeba neustále obklopeni rodinou a přáteli, jsou všechna vaše životní rozhodnutí jen a jen na vás. Abyste byli duševně v pořádku a byli se svým životem opravdu spokojeni, je důležité, abyste uměli být také sami se sebou. Někdy je odpočinek od všech kolem tím nejlepším balzámem na duši. Najděte si ideálně každý den, pokud to jen půjde, alespoň hodinu času pro sebe. Ať už si půjdete zacvičit jógu, zaběhat, zatančit nebo vyrazíte jen na procházku do přírody, uvidíte, že se vaše myšlení zase zklidní.

swipe helper

Mezi články můžete přecházet pohybem prstu na displeji do stran

zavrit