Celebrity zvou k volbám v hravé kampani Tvoje Poprvé

mivr

Známé osobnosti lákají v hravém videu mladé lidi, aby šli 20. a 21. října k parlamentním volbám. Jaké bylo jejich poprvé, prozrazují v kampani Tvoje poprvé Tomáš Klus, Natálie Kotková nebo Adam Mišík.

Středobodem kampaně je dvojsmyslné video plné známých českých tváří. Osobnosti, mezi které patří modelka Natálie Kotková, zpěvák Tomáš Klus, tatérka Duhovka, blogerky z A Cup of Style, zpěvák Adam Mišík, dokumentarista Janek Rubeš, návrhářka Alex Monhart, malířka Léna Brauner a herec Vincent Navrátil se v něm svěřují, jaké bylo jejich poprvé a odlehčenou formou vyzývají mladé, aby přišli k volbám.

„České politické strany nevěnují mladým lidem v kampani pozornost, protože tato skupina chodí k volbám velmi málo a pro strany je tak zajímavější zaměřit se na starší lidi. Volby jsou ale i pro mladé, a proto jsme se rozhodli pozitivně motivovat generaci nejmladších voličů,“ říká spoluautorka projektu Alžběta Králová. Celá kampaň je zcela politicky neutrální: neříká se v ní, koho volit, ale zdůrazňuje, že je důležité se voleb zúčastnit.

Poprvé k volbám

Kampaň cílí především na prvovoliče a mladé lidi ve věku 18-26 let, jejichž volební účast se pohybuje okolo pouhých 25 procent. Je to nejméně ze všech ostatních věkových skupin.

„Jít k volbám není ani trapné, ani zbytečné. Naopak! Rád jsem se podílel na tomto projektu, abych mohl všem mladým vzkázat, že každý hlas se počítá, a že jedině společně můžeme něco změnit,“ okomentoval svou účast ve videu zpěvák Adam Mišík.

Kolik lidí by mohlo jít letos poprvé k volbám? V Česku by mělo být přibližně 100 000 lidí ve věku 18 let, kteří ještě nikdy nemohli v žádných volbách volit, a kolem 360 000 lidí ve věku 18-21 let, kteří v roce 2013 nemohli volit ve volbách do Poslanecké sněmovny.  Celkový potenciál věkové skupiny 18-26 let odhadujeme na necelý milion voličů.

 

Tvoje poprvé