Aladdin: Zajímavosti o natáčení. Co jste o remaku nevěděli?

mim

Do kin právě vstoupil remake Aladdina. Pohádku natočil režisér Guy Ritchie. Přečtěte si pár zajímavostí o filmu.

  • Natáčení snímku Aladdin probíhalo v ateliérech Longcross a Arborfield ve Velké Británii a také na jihu Jordánského hášimovského království.
  • Natáčelo se v ohromující pouštní oblasti Wadi Rum a Wadi Disi v Jordánsku, kde se natáčel také snímek Lawrence z Arábie. Královská filmová komise poskytla natáčení neocenitelnou podporu, která zahrnovala komplexní produkční služby, pomoc při zajišťování logistiky s místními úřady, dojednávání povolení k natáčení a najmutí 150 místních členů štábu, kteří měli doplnit stávající britský štáb.
  • Výtvarnice filmu Gemma Jackson, která získala cenu Emmy za svou práci na seriálu Hra o trůny, byla pověřena úkolem stvořit pohádkové město Agrabah. Představovala si ho jako bránu do východního světa, jako město plné pestrých barev, rozmanitých kultur a nejrůznějších zvuků. Inspirovala se především marockou, perskou a turskou architekturou a do svých návrhů zakomponovala prvky arabské, indické a jihoasijské kultury, protože Agrabah je městem, které se nachází na Hedvábné stezce, kde bylo možno narazit na vlivy ostatních kultur v této oblasti.
  • Výtvarný tým pod dohledem Gemmy Jackson vybudoval masivní dekorace města Agrabah pod širým nebem na rozlehlé asfaltové ploše u ateliérů Longcross za pouhých 15 týdnů.
  • Dekorace města Agrabah obsahovaly látky, textilie a vyřezávané sošky podobné těm, které byly nalezeny v Marrákeši, spoustu pestrobarevných dřevěných ozdob, kovů, ovoce a zeleniny a také tisíc let starý olivový strom.
  • Královský dvůr v Agrabah, stánky na tržišti, úzké uličky a stísněné střechy byly navrženy tak, aby vyhovovaly komplexní choreografii a kaskadérským scénám, které jsou součástí hudebních sekvencí se skladbami One Jump Ahead a Prince Ali.
  • Hudební sekvence Prince Ali je nejrozsáhlejší hudební scénou filmu a podílelo se na ní 250 tanečníků a tanečnic a více než 200 statistů. Kostymér Michael Wilkinson se svým týmem vytvořil jen pro tyto statisty zcela od základu přes 200 kostýmů.
  • Devítimetrový květinový velbloud, na kterém Aladdin (jako princ Ali z Ababwy) přijíždí do paláce, byl vytvořen z celkem 37 tisíc květů a byl umístěn na kovové kostře s koly. Týmu 15 výtvarníků trvala jeho výroba celkem tři týdny.
  • Kameraman Alan Stewart použil při natáčení velkolepé sekvence Prince Ali celkem sedm kamer, aby ji mohl zaznamenat v odpovídajícím rozsahu. V případě sekvence One Jump Ahead připevnil Stewart kameru GoPro přímo k pasu Meny Massouda, aby mohl sekvenci, při které Aladdin běží a skáče úzkými uličkami a po střechách, natočit přímo z Aladdinova pohledu.
  • Tým vizuálních efektů vytvořil celkem 40 minut animací a předběžných vizualizací hudebního čísla Prince Ali, aby měl tvůrčí tým lepší představu o rozsahu choreografie, kterou si celá sekvence vyžádá.
  • Jasmínina ložnice v paláci naznačuje inteligenci a vnitřní sílu této postavy. Dekorace zahrnují knihy, mapy, okázalé tapiserie a další umělecká díla, která princezna získala.
  • Rozměry postele v Jasmínině ložnici byly zdvojnásobeny, aby se do ní vešla princezna i se svým tygrem Rajou. Pokrývka postele byla ručně vyšita v Pákistánu, aby odkazovala na království Jasmíniny zesnulé matky Šehrabad, které se inspirovalo jižní Asií.
  • Jeskyně zázraků byla vytvořena prostřednictvím kombinace klasických dekorací a vizuálních efektů. Rozsáhlé interiéry jeskyně byly vybudovány v ateliérech Longcross a zahrnovaly obří lví hlavu u vchodu do jeskyně a útvary z umělého kamene pokryté šperky a nejrůznějšími poklady. Dekoratérka Tina Jones získala šperky z celého regionu, protože jsou barevné, třpytivé a krásné. Některé z nich byly zality do gumy a rozmístěny po podlaze jeskyně tak, aby se zde mohli herci i členové štábu bez problémů pohybovat.
  • Při natáčení snímku Aladdin byly využity prakticky všechny druhy vizuálních efektů včetně animace postav, performance capture, rozšíření dekorací, digitální prostředí a simulace efektů.
  • Vedoucí týmu vizuálních efektů Chas Jarrett vybudoval hydraulickou platformu se šesti osami pohybu, kterou využil pro natáčení sekvence A Whole New World s létajícím kobercem. Zařízení, na kterém Mena Massoud s Naomi Scott seděli, bylo ovládáno ručním vstupním zařízením a pohybovalo se nahoru a dolů a ze strany na stranu před zeleným plátnem s předtočenými záběry pozadí.
  • Aladdinův společník Abu je sice kompletně digitální, ale inspiruje se podobou opice malpy kapucínské.
  • Maskérka a vlásenkářka Christine Blundell vytvořila paruku, plnovous a knír, které nosí Navid Negahban v roli sultána. Jednotlivé součásti masky, které byly nabarveny tak, aby odpovídaly reálné barvě jeho vlasů, pečlivě doplňovaly jeho skutečné vlasy. Aplikace masky zabrala každý den 45 minut.