Znáte pasivní prvky bezpečnosti v autě?

mim

Nejzávažnějšími následky dopravních nehod jsou smrtelné úrazy a těžká zranění. Se vzrůstající hustotou provozu se úměrně zvyšuje i riziko nehody a zranění. Aktivní i pasivní prvky bezpečnosti mají za úkol zabránit těm nejtěžším, mnohdy fatálním zraněním řidičů a cestujících ve vozidlech.

Prvky aktivní bezpečnosti jsou ty, které mají předejít a zabránit dopravním nehodám. Zato pasivní prvky se uplatní až v okamžiku dopravní nehody.

Cílem je minimalizovat následky střetu vozidel nebo nárazů do pevných překážek. Pasivní bezpečnost můžeme rozdělit na:

Vnitřní zabraňuje nebo aspoň snižuje nebezpečí poranění a fatálních úrazů cestujících ve vozidle. Při nehodě snižuje působení přetížení na lidský organismus a zajišťuje minimální vnitřní prostor pro přežití cestujících. Velikost přetížení se daří zmenšovat použitím zádržných systémů (bezpečnostní pásy, nafukovací vaky, opěrky hlavy), minimálního prostoru pro přežití se dosahuje bezpečnou strukturou karoserie a bezpečnostním vybavením.

Vnější je zaměřena především na ostatní účastníky silničního provozu. Řeší hlavně střet vozidla s chodcem. Z tohoto důvodu by na karoserii vozidla neměly být žádné ostré hrany ani ostré výstupky, o které by se chodec mohl vážně poranit.

Díky lepší pasivní bezpečnosti jsou dnešní vozidla čtyřikrát bezpečnější než v roce 1970. Více o bezpečnosti se dozvíte ZDE.

ČKP

Projekt Dopravní jednička

Projekt Dopravní jednička je realizován za přispění finančních prostředků z fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů.

swipe helper

Mezi články můžete přecházet pohybem prstu na displeji do stran

zavrit