5 skvělých remixů hitů z roku 2016

Redakce

Rok se s rokem sešel a brzy máme za sebou dalších 356 dní našeho života. Během nich se přes naše uši přehnalo obrovské množství hitů, které některé lidi napadlo ještě trochu předělat, a proto tu máme pro dnešek malé ohlédnutí za tím, jak si s populárními songy poradili taneční producenti. Samozřejmě jsme pro vás nevybrali jen tak nějaké fláky, ale rovnou to nejlepší.

Coldplay – Hymn For The Weekend (Seeb remix)

Songy britské ikonické kapely Coldplay se pro zremixování velice hodí, protože z nich jde vždycky „vypíchnout“ dobrý sample, se kterým se pak dá velice dobře pracovat. To se podařilo i norskému producentskému triu Seeb, které má mimochodem na svědomí třeba i obrovsky populární předělávku hitu Mikea Posnera I Took A Pill In Ibiza (který je mimochodem nominován na Grammy). V tomhle remixu na jeden z nejzásadnějších hitů party kolem Chrise Martina se jim skutečně povedlo uchovat všechny důležité zvuky z originálu, třeba i kvílející kytary Johnyho Bucklanda, která v jiných remixech hodně zapadla mezi všemi těmi tanečními smyčkami.

Calum Scott / Robyn – Dancing On My Own (Tiesto remix)

Nebyl by to Tiesto, aby nějaký rok proběhl bez jeho znatelného zásahu. A i tentokrát si holandská legenda vybrala k zpracování velký hit se silnou melodií, který pochází původně z diskografie androgynní Švédky Robyn a tenhle rok ho emotivním coverem proslavil Calum Scott, účastník talentové soutěže Britain’s Got Talent. Tiestova předělávka ovšem z emotivnosti ani kapku neubrala. Naopak se k tomu taková ta tanečnější nálada vzhledem k názvu písně hodí.

Alan Walker – Faded (Danny Rush ‚Dance‘ Remix)

Skandinávie se poslední dobou stává opravdu kolébkou EDM – stačí si vzpomenout na Aviciiho, Swedish House Mafia a teď třeba i na Alana Walkera z Norska. Jeho hit Faded rezonoval éterem v tomhle roce natolik, že jeho zařazení mezi megahity roku 2016 je naprosto oprávněné. Po svém si tento singl upravil polský producent a DJ Danny Rush, který song hodně zrychlil, takže pokud se na něj chystáte tančit, asi se hodně zapotíte. Musíte ale uznat, že přidáním tempa se jaksi zmírnila emocionální naléhavost songu, který právě svou určitou roztáhlostí především v ústředním samplu hladinu emocí udržoval na té správné vlně.

Carly Rae Jepsen – I Really Like You (Mike Williams Future House Bootleg)

Carly Rae Jepsen se sice v tomto roce nepodařilo přijít s tak notorickým hitem jako Call Me Maybe, ale přesto na sebe s I Really (really, really, really, really…) Like You upozornila. A zaujala i holandského dýdžeje Mikea Williamse, který ze skladby udělal čistokrevnou taneční pecku. A přidal do ní množství svých vlastních prvků, které výsledek dramaticky odlišily od originálu. Ale v tom dobrém smyslu.

Justin Bieber – What Do You Mean (The Zombie Kids remix)

Na Justina Biebera jsou remixy obzvláště populární, protože jak se traduje mezi komentátory na YouTube, většina remixů je asi tak stokrát lepší než originál. No, obrázek si udělejte sami, každopádně tenhle mix hitu What Do You Mean opravdu patří do škatulky s nápisem „Dobře odvedená práce“. A za tou dobrou prací stojí dva chlápci z dua The Zombie Kids, kteří paradoxně zase tolik remixy nedělají, spíš jsou oceňováni za svou originální tvorbu.

Sabina Křováková v plavkách, to musíte vidět!

5 výborných remixů osmdesátkových songů