Štítek Reklama
21. 3.2009

Britney na Facebooku asi neprorazí. Jiné hvězdy web ale ke slávě vynesl

  • Článek
Více článků jako tento
Motiv detailu novinky

MySpace, Facebook, YouTube… Kdo dnes není na nějaké té sociální síti, jako by neexistoval. Přihlaste se na YouTube, můžete se stát celebritou! Pořiďte si Facebook a třeba seženete podporu pro svou prezidentskou kampaň! Uvědomují si tento potenciál i hudební hvězdy? Některé ano.

Britney Spears se rozhodla postavit svůj už bůhvíkolikátý comeback z části právě na Facebooku. „Včera večer jsem s tanečníky byla na bowlingu a dala jsem strike,“ chlubí se popová princezna všem, kteří se stali jejími fanoušky na Facebooku. Stránky ale nejsou pro Britney Twitter: co právě děláš? jen místem ke sdílení sportovních úspěchů. Její tým doufá, že právě tato cesta ji dovede zpět mezi hvězdy. Britney dokonce podala inzerát, ve kterém shání absolventa Harvardu, který bude její účty spravovat. „Člověk, kterého hledám, musí mít výbornou znalost sociálních sítí MySpace, Facebook a Twitter, měl by mít skvělé komunikační vlastnosti,“ vyjadřuje své požadavky. Otázkou je, jestli představa, že na zprávy místo blonďaté krásky odpoví otylý IT expert, potencionální obdivovatele spíše neodradí.

Za hudbou nemusíte jen na MySpace nebo YouTube. Poslouží i Facebook
Ne vždy také facebook-popularita koresponduje s tou skutečnou. Zatímco objev loňského roku Katy Perry má na Facebooku něco přes 1 300 000 fanoušků, mnohem etablovanější a prodávanější Alicia Keys se krčí s usmolenými třemi čtvrtinami milionu. Dá se  tedy vysledovat něco, co ty webově úspěšné spojuje? Určitý Myspace DJ Wichespolečný znak existuje. Osobnosti s relativně větším počtem fandů, tedy Beyoncé (1 400 000 fanoušků), Katy Perry nebo Lady GaGa (1 200 000), nabízejí na profilu také svou hudbu. Fanoušek se může podívat na nový klip (někdy dokonce i před oficiální premiérou) nebo se dočte, že Beyoncé při koncertu tlačily boty. Podíváme-li se na profil již zmíněné Britney (přes 900 000 fanoušků), najdeme hlavně výkřiky typu: „Jsem tak šťastná, že vám mohu dělat radost!“ Paradoxně se tedy zdá, že se lidé se svými idoly moc kamarádit nechtějí, ale zajímá je hlavně jejich práce.

Bílou nebo Gotta na Facebooku nenajdete
Facebook mánie zatím nepronikla mezi české hudebníky. Marně byste hledali profil Lucie Bílé nebo Karla Gotta. A pokud už profil nějaké české star naleznete, nemusí to ještě nutně znamenat, že v něm něco bude. U Heleny Vondráčkové objevíte jedinou fotku, přičemž chybějí jakékoliv informace či zajímavosti. Změnu pohledu na věc přináší mladší generace, třeba Marpo nebo Aneta Langerová. Jejich účty mají jakous takous úroveň a také už i pár fanoušků – každý kolem 200, ale českých muzikantů je na Facebooku vůbec poskrovnu. Zářnou ukázkou toho, že to jde i v tuzemsku, je DJ Wich. YouTubePři pohledu na jeho MySpace na okamžik zaváháte, nejedná-li se o nějakou shodu jmen se zámořskou rapovou hvězdou. Hlavně grafické zpracování je na vynikající úrovni.
Stránky MySpace jsou ve světě prostorem spíše alternativních hudebníků, ať už indie bandy, jako The Ting Tings, nebo recesistických uskupení. Typickým příkladem jsou The Lancashire Hotpots. Cesta skupiny, jejíž hit He’s Turned EMO po několik týdnů ovládal hitparády rádia BBC 1, začala právě na MySpace, kde ji objevil moderátor Colin Murray.

YouTube z vás udělá hvězdu
Pokud nějaký webový portál dokáže udělat z neznámého člověka skutečnou hvězdu, je to YouTube. Pro takto objevené youtube-celebrity dokonce vzniklo i zvláštní označení – vloggeři. K nejznámějším patří Lisa Lavie (R&B zpěvačka kanadského původu), na jejíž debutový klip se podívalo přes 13 000 fanoušků, Beardyman (beatboxer) nebo Bo Burnham (18letý Američan, kterého proslavily songy plné politické satiry). O tom, že vloggeři mají srovnatelnou úroveň s klasickými zpěváky, svědčí i akce YouTube Live, společný koncert youtube-celebrit se skutečnými, který YouTube živě vysílal 21. listopadu 2008.

Poslechněte si mladíka, který se proslavil vtípky o politice

 

Mohlo by tě také zajímat

  • Článek
YouRadio

Začni poslouchat, co tě baví

iStyle
Štítek Reklama